Markedsret Del 2

Af: Palle Bo Madsen
600,00 kr
På lager
ISBN
9788757439762
Nu foreligger Markedsret Del 2 i en ny 7. udgave. Bogen behandler alle markedsføringsrettens B2B- og B2C-relationer samt de aftale-, lov- og loyalitetsbestemte konkurrenceværn.

Flere lovændringer – af større eller mindre gennemgribende karakter – er blevet gennemført, siden bogens 6. udgave udkom i 2015. Mest iøjnefaldende på markedsføringsområdet er en helt ny hovedlov (markedsføringsloven), som trådte i kraft i 2017. Den er blevet præsenteret som mere ”forenklet og overskuelig” end sin forgænger, hvilket dog nærmer sig vildledende markedsføring af loven. Der er sket en større omskrivning af loven med en mere eksplicit opdeling i B2B- og B2C-forhold og i det hele taget en mere tekstnær implementering af det underliggende handelspraksisdirektiv på B2C-området. Antallet af paragraffer i loven er som følge heraf vokset.

Bogen kan bruges både som lærebog i undervisningen på højere læreanstalter og som opslags- og håndbog for praktikere.

Markedsret Del 2 knytter sig til Markedsret Del 1 om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 7. udgave i starten af 2018. Behandlingen af lovbestemte enerettigheder (immaterialrettigheder) sker i en selvstændig Del 3. Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 2 starter med kapitel 3.
Specifikationer
Forfatter Palle Bo Madsen
Forlag Djøf Forlag
Indbinding Hardback
Thema koder Ejerskab og selskabsformer, Erhvervsret, Lærervejledninger og undervisningsmateriale
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 4. feb. 2019
Sideantal 382
Bredde 170
Højde 237
Dybde 30
Vægt 771
Første udgave 0
Oplagsdato 4. feb. 2019
Oplag 1
Udgave 7
ISBN-13 9788757439762
ISBN-10 8757439761
EAN 9788757439762
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.