Mobning
278,75 kr
På lager
ISBN
9788772815800
Mobning – et socialt fænomen eller et individuelt problem? sætter fokus på, at mobning bliver til gennem sociale processer og foregår mellem mennesker. Ønsker man at gøre en indsats mod mobning, må man altså sætte ind i en større social sammenhæng.
Bogen giver inspiration og idégrundlag til at komme i gang med antimobbearbejdet på en konstruktiv måde. Der er ikke to mennesker, der er ens, og derfor heller ikke to ens fagvoksne, klasser eller børnegrupper. Mobning er et komplekst fænomen, og derfor er det ikke ligegyldigt, hvad man tyr til, når man ønsker at gøre noget ved mobning.
Mobning – et socialt fænomen eller et individuelt problem? kobler den nyeste forskning inden for mobning til den eksisterende praksis. Den tilbyder dermed grundlæggende viden om mobning som et socialt og relationelt fænomen med fokus på de mange forskellige aktører i mobningen og gode idéer til, hvad man mere konkret kan gøre for at forebygge og ikke mindst bekæmpe mobning. Dette kan kun gøres ved en øget refleksion hos henholdsvis elever, lærere, pædagoger og forældre. Desuden præsenteres en række konkrete idéer til, hvorledes man kan tage fat og organisere arbejdet med antimobbestrategier på den enkelte skole.
Ditte Dalum Christoffersen og Kit Stender Petersen er begge pædagoger, cand.pæd. i pædagogisk psykologi og ph.d.-stipendiater ved Psykologi og Uddannelsesforskning på RUC.
Bogen giver inspiration og idégrundlag til at komme i gang med antimobbearbejdet på en konstruktiv måde. Der er ikke to mennesker, der er ens, og derfor heller ikke to ens fagvoksne, klasser eller børnegrupper. Mobning er et komplekst fænomen, og derfor er det ikke ligegyldigt, hvad man tyr til, når man ønsker at gøre noget ved mobning.
Mobning – et socialt fænomen eller et individuelt problem? kobler den nyeste forskning inden for mobning til den eksisterende praksis. Den tilbyder dermed grundlæggende viden om mobning som et socialt og relationelt fænomen med fokus på de mange forskellige aktører i mobningen og gode idéer til, hvad man mere konkret kan gøre for at forebygge og ikke mindst bekæmpe mobning. Dette kan kun gøres ved en øget refleksion hos henholdsvis elever, lærere, pædagoger og forældre. Desuden præsenteres en række konkrete idéer til, hvorledes man kan tage fat og organisere arbejdet med antimobbestrategier på den enkelte skole.
Ditte Dalum Christoffersen og Kit Stender Petersen er begge pædagoger, cand.pæd. i pædagogisk psykologi og ph.d.-stipendiater ved Psykologi og Uddannelsesforskning på RUC.
Undertitel | et socialt fænomen eller et individuelt problem? |
---|---|
Forfatter | Ditte Dalum Christoffersen, Kit Stender Petersen |
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 27. apr. 2011 |
Sideantal | 125 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 1. jan. 1900 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788772815800 |
ISBN-10 | 8772815809 |
EAN | 9788772815800 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Artist | Tobias m.fl. |
Illustreret i farver/sh | Nej |