Moderne markedsføring

Af: Svend Hollensen;Poul K. Faarup;Ole E. Andersen
550,00 kr
73
ISBN
9788741274850
Dette er en lærebog i markedsføring, som den foregår i en stadig mere digitaliseret verden, hvor de fleste borgere dagligt er online på computere eller på smartphones. I denne 3. udgave er opdateret med de nyeste tendenser samt udvidet med en ekstra del om internationalisering og et særskilt kapitel om servicevirksomheder. Der der desuden øget fokus på forretningsforståelsen med inddragelse af Business Model Cavas samt innovation og entrepreneurship. Moderne markedsføring behandler de klassiske og tidløse markedsføringsteorier, -modeller og -begreber, men udfordrer og justerer dem, hvor det er relevant i lyset af de digitale platforme, medier og kanaler. Onlinemuligheden har givet forbrugerne både mere indsigt og større interaktionsmulighed på tværs af landegrænser og har givet virksomhederne nye muligheder for bl.a. målrettet kommunikation, dialog og effektmålinger men samtidig nye udfordringer i form af mere bevidste, velinformerede og utålmodige kunder. Bogen er opdelt i syv dele, der logisk gennemgår alle faser i en markedsføringsindsats – med fokus på værdiskabelse for kunden: • Situationsanalyse • Overordnet strategi • Internationalisering • Målsætninger, målgrupper og positionering • Marketing-mix 1 (produkt, pris, place) • Marketing-mix 2 (promotion) • Evaluering/kontrol af effekt Kundernes og virksomhedernes online tilgængelighed og de digitale kanaler og platforme er medtænkt i alle relevante kapitler, herunder valget af cases. Promotionparameteren i alle dens moderne former er grundigt beskrevet, analyseret og eksemplificeret med udgangspunkt i terminologien paid, owned og earned media. Online promotion-former og de nye implicitte reklameformater som fx branded content og produktplacering er behandlet i særskilte kapitler. Bogen er rettet mod korte og mellemlange videregående uddannelser, fx relevante bachelorretninger på handelshøjskolerne, erhvervsakademiuddannelser (fx Markedsføringsøkonom, Multimediedesigner, Serviceøkonom, Handelsøkonom og Finansøkonom) og professionsbacheloruddannelserne (fx Leisure Management, International handel og markedsføring samt Medieproduktion og -ledelse). Derudover er den anvendelig på akademiuddannelserne på det merkantile område.
Specifikationer
Forfatter Svend Hollensen;Poul K. Faarup;Ole E. Andersen
Forlag HansReitzels
Indbinding Hæftet
Thema koder For erhvervsuddannelse, Kommunikation og præsentation i erhvervslivet
Varegruppe Økonomi
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 22. jul. 2019
Sideantal 832
Bredde 0
Højde 0
Dybde 47
Vægt 0
Første udgave 2016
Oplagsdato 22. jul. 2019
Oplag 1
Udgave 3
Recall To 24. jun. 2022
Recall From 11. maj 2022
ISBN-13 9788741274850
ISBN-10 8741274850
EAN 9788741274850
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.