Neuropædagogik
247,50 kr
På lager
ISBN
9788762403093
Udgivelsen henvender sig til lærerstuderende, pædagogstuderende, lærere i normal- og specialundervisningen og pædagoger i vuggestuer, børnehaver og SFO mv. Med udgangspunkt i resultater af nyere hjerneforskning fremstilles her en enkel og klar analyse af hjernens funktioner. Ud fra de pædagogiske konsekvenser af denne viden gives præcise handlingsanvisninger og en indføring i nyere specialpædagogik og copingteorier. Bogens læringssyn er bl.a. Howard Gardners intelligensbegreb og følelsers indflydelse på læreprocesser. Anden del af bogen beskriver diagnosticering af dyslesi, dyskalkuli og dyspraksi og belyser årsager, symptomer og forslag til afhjælpning af problemerne.
Undertitel | om kompliceret læring |
---|---|
Forfatter | Björn Adler, Hanne Holmgren |
Forlag | Krogh |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 28. apr. 2003 |
Sideantal | 168 |
Bredde | 168 |
Højde | 248 |
Dybde | 13 |
Vægt | 429 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 30. nov. 2002 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788762403093 |
ISBN-10 | 8762403095 |
EAN | 9788762403093 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | swe |
Oversætter | Jens Holm Madsen |
Illustreret i farver/sh | Nej |