Oplevelser i en virtuel verden
140,00 kr
520
ISBN
9788776911805
Stadigt flere mennesker - unge som gamle - tilbringer mange timer om ugen i avancerede 3D virtuelle verdener. I denne bog beretter erfarne spillere om deres oplevelser og erfaringer med de virtuelle masserollespil. Herigennem giver bogen sin læser et indblik i de nye former for kommunikation og organisering, som vil præge fremtidens samfund. Bogens temaer: Valg af virtuel verden og avatarer, selvopfattelse, social interaktion og forholdet mellem virtuel verden og øvrig livsverden er temaer, der belyses gennem dybtgående video-interviews.
Bogen er skrevet som led i et forskningsprojekt om kommunikation i virtuelle verdener. Forfatteren er lektor i Kommunikation på RUC. Siden 2002 har hendes interesse været forskning i virtuelle verdener som 3D Agora-world i Active Worlds, EverQuest og Second Life.
Bogen er skrevet som led i et forskningsprojekt om kommunikation i virtuelle verdener. Forfatteren er lektor i Kommunikation på RUC. Siden 2002 har hendes interesse været forskning i virtuelle verdener som 3D Agora-world i Active Worlds, EverQuest og Second Life.
| Undertitel | Om kommunikation og organisering |
|---|---|
| Forfatter | Sisse Siggaard Jensen |
| Forlag | Books on Demand |
| Indbinding | Paperback |
| Thema koder | Computerspil / onlinespil: strategivejledninger |
| Varegruppe | Kultur, div. |
| Ekspedition | DBK |
| Udgivelsesdato | 31. jul. 2007 |
| Sideantal | 200 |
| Bredde | 148 |
| Højde | 210 |
| Dybde | 13 |
| Vægt | 296 |
| Første udgave | 2007 |
| Oplagsdato | 1. aug. 2007 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788776911805 |
| ISBN-10 | 8776911802 |
| EAN | 9788776911805 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Illustreret i farver/sh | Nej |




