Oplevelsesindustrien
325,00 kr
520
ISBN
9788776916213
Oplevelsesindustrien omfatter de mange industrigrene, som lever af at sælge oplevelsesprodukter. En oplevelse er en vare, der rækker ud over det funktionelle behov og spiller sammen med den enkelte persons kulturelle horisont. Når man køber en oplevelse, betaler man for at nyde en række begivenheder, som sættes i scene af udbyderen for at involvere forbrugeren på en personlig og mindeværdig måde. Samfundsudviklingen har de seneste årtier nået et stade, hvor vi ikke længere blot køber varer for at dække funktionelle behov. Vi vil også have personlig udvikling og opfyldt vores drømme og følelsesmæssige behov. Det har givet anledning til ikke blot en voksende kulturindustri i form af turisme, medier og underholdning, men også en ekspanderende designindustri. For at være konkurrencedygtig må de funktionelle produkter som fødevarer, tøj, boliger, transportmidler mv. tilføres en ekstra kulturel dimension. Tilsammen udgør de to sektorer og samfundsdimensioner oplevelsesindustrien eller oplevelsesøkonomien. På baggrund af den globale udvikling belyser bogen oplevelsesindustriens mange forretningsområder i Danmark, lige fra turisme til medier og underholdning, design og den mere uformelle økonomi, som udfolder sig inden for familie, religion, sex og stoffer.
Undertitel | Oplevelsesøkonomien som forretning i Danmark |
---|---|
Forfatter | Jens Christensen |
Forlag | Books on Demand |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Danmark, Erhvervslivsstudier: generelt |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | Books on Demand |
Udgivelsesdato | 14. maj 2009 |
Sideantal | 428 |
Bredde | 155 |
Højde | 221 |
Dybde | 26 |
Vægt | 679 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 15. maj 2009 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776916213 |
ISBN-10 | 8776916219 |
EAN | 9788776916213 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |