Pædagogikken i evalueringssamfundet

Af: Peter Østergaard Andersen
330,00 kr
På lager
ISBN
9788741255828

 

 

Brugen af evaluering og dokumentation er i markant fremvækst alle vegne og inden for alle tilværelsens områder. Ikke mindst på det pædagogiske område er mange nye evalueringsredskaber og vurderingsformer blevet taget i brug i de senere år. Kritik af denne tendens høres fra mange sider, men alligevel vinder evalueringsinitiativer fortsat frem, og det virker, som om evalueringsfænomenet i stigende grad accepteres og opleves som selvfølgeligt.   Pædagogikken i evalueringssamfundet giver indsigt i, hvordan vurderinger, evalueringer og dokumentation kan forstås i et historisk og aktuelt perspektiv. Bogen beskriver, hvilke forandringer der sker med pædagogikken, når vurderinger bliver formaliseret som evaluering og dokumentation, og når kontrol og støtte til udvikling flyder sammen. Hvad betyder evaluering for pædagogikken, og hvad betyder pædagogik for evalueringerne? For at belyse dette er det nødvendigt at diskutere, hvorfor og hvordan alting i dag handler om livslang læring, og hvordan den lærende også skal lære at evaluere og dokumentere sig selv for at kunne klare sig i konkurrencen.   Pædagogikken i evalueringssamfundet henvender sig til studerende, undervisere og forskere inden for de pædagogiske og samfundsvidenskabelige områder samt andre, der er optaget af pædagogikkens rolle i det moderne samfund.  
Specifikationer
Forfatter Peter Østergaard Andersen
Forlag Gyldendal
Indbinding Indbundet
Thema koder Uddannelse. Pædagogik
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 28. okt. 2011
Sideantal 272
Bredde 138
Højde 220
Dybde 17
Vægt 344
Første udgave 2011
Oplagsdato 4. aug. 2022
Oplag 3
Udgave 1
ISBN-13 9788741255828
ISBN-10 8741255828
EAN 9788741255828
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.