PIRLS 2016

Af: Jan Mejding, Katja Neubert, Randi Larsen
498,75 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788771844252
Danske børn i 4. klasse læser ikke så godt, som de gjorde for fem år siden. Efter 15 år med stadig bedre præstationer er det i 2016 gået tilbage for de danske elever. Selv om de ligger over gennemsnittet for de deltagende EU-/OECD-lande, læser danske børn nu signifikant dårligere end børn i vores nordiske nabolande. Det viser en ny undersøgelse af danske elevers læsekompetence, som forskere fra DPU, Aarhus Universitet, har stået for.

Hvert femte år kortlægger Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) udviklingen i læsekompetence i mere end 50 lande. Undersøgelsen giver et kvalificeret billede af, hvordan danske elever læser sammenlignet med andre landes elever. Danske 3.-klasser har for første gang også deltaget i PIRLS-undersøgelsen.Bind 1 præsenterer analyserne og de internationale tabeller, mens bind 2 indeholder fem af de tekster, der indgik i undersøgelsen, bedømmelsesvejledninger og bilagstabeller. 
Specifikationer
Undertitel En international undersøgelse om læsekompetence i 3. og 4. klasse
Forfatter Jan Mejding, Katja Neubert, Randi Larsen
Forlag Aarhus universitetsforlag
Indbinding Hæftet
Thema koder Uddannelse. Pædagogik
Varegruppe Pædagogik, Børn og forældre
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 5. dec. 2017
Sideantal 584
Bredde 212
Højde 270
Dybde 46
Vægt 2080
Første udgave 2017
Oplagsdato 5. dec. 2017
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788771844252
ISBN-10 8771844252
EAN 9788771844252
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.