PIRLS 2016
498,75 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788771844252
Danske børn i 4. klasse læser ikke så godt, som de gjorde for fem år siden. Efter 15 år med stadig bedre præstationer er det i 2016 gået tilbage for de danske elever. Selv om de ligger over gennemsnittet for de deltagende EU-/OECD-lande, læser danske børn nu signifikant dårligere end børn i vores nordiske nabolande. Det viser en ny undersøgelse af danske elevers læsekompetence, som forskere fra DPU, Aarhus Universitet, har stået for.
Hvert femte år kortlægger Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) udviklingen i læsekompetence i mere end 50 lande. Undersøgelsen giver et kvalificeret billede af, hvordan danske elever læser sammenlignet med andre landes elever. Danske 3.-klasser har for første gang også deltaget i PIRLS-undersøgelsen.Bind 1 præsenterer analyserne og de internationale tabeller, mens bind 2 indeholder fem af de tekster, der indgik i undersøgelsen, bedømmelsesvejledninger og bilagstabeller.
Undertitel | En international undersøgelse om læsekompetence i 3. og 4. klasse |
---|---|
Forfatter | Jan Mejding, Katja Neubert, Randi Larsen |
Forlag | Aarhus universitetsforlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 5. dec. 2017 |
Sideantal | 584 |
Bredde | 212 |
Højde | 270 |
Dybde | 46 |
Vægt | 2080 |
Første udgave | 2017 |
Oplagsdato | 5. dec. 2017 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788771844252 |
ISBN-10 | 8771844252 |
EAN | 9788771844252 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |