Plads til de vilde lege i dagtilbud, skole og fritidstilbud (inkl. hjemmeside)
Plads til de vilde lege i dagtilbud, skole og fritidstilbud (inkl. hjemmeside)
Klar, parat, kæmp!
At være vild, hurtig og stærk er noget, mange børn kan lide. De gør sig sansemæssige erfaringer, lærer deres krop at kende og får gode oplevelser sammen. Denne bog handler om, hvordan man som voksen kan give børn plads, enkle regler og inspiration til vilde lege, der er sjove, trygge og udfordrende. Bogen indeholder en lang række lege og forslag til pædagogiske projekter med forskellige former for bevægelse, samarbejde, konkurrence, fart og styrke. Legene kan integreres i eksempelvis morgengymnastik, samling, rytmikforløb og idrætstimer, så de indgår på lige fod med andre bevægelsesaktiviteter. Bogen indeholder kapitlerne: Børns vilde lege * Fange- og samarbejdslege * Kontaktlege * Styrkeprøver * Bjørnelege * Fægtelege * Pædagogiske projekter * Pædagogiske overvejelser * Fremstilling af rekvisitter.Legene og de pædagogiske projekter kan benyttes i vuggestuer, børnehaver, skoler, fritidstilbud, specialinstitutioner og idrætsforeninger. På bogens hjemmeside www.dafolo.dk/vildelege findes relevant ekstramateriale, eksempelvis alderstilpassede legeforløb.
'Børn må gerne lege vildt. Det ligger i børns legekultur at lege vildt, men mange pædagoger begrænser børnenes vilde lege, fordi de ikke kan skelne dem fra slåskamp. Ifølge idrætspædagog Lise Steffensen skal der være plads til de vilde lege.'Læs interviewet med Lise Steffensen i Børn&Unge, marts 2014
Forfatter | Lise Steffensen |
---|---|
Forlag | Dafolo |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DAF |
Udgivelsesdato | 14. feb. 2014 |
Sideantal | 136 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 9 |
Vægt | 342 |
Første udgave | 2014 |
Oplagsdato | 14. feb. 2014 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788772819655 |
ISBN-10 | 8772819650 |
EAN | 9788772819655 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |