Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler

Af: Thomas Nordahl, Ann Margaret Aasen Anne-Karin Sunnevåg, Lars Qvortrup
193,75 kr
Udsolgt
ISBN
9788772816814
Resultater af brug af LP- modellen i danske folkeskoler

Den foreliggende rapport analyserer og opsummerer den udvikling, der har været i de danske folkeskoler, som startede arbejdet med LP-modellen i 2008. Analyserne bygger på data fra cirka 30.000 elever og deres lærere gennem målinger på to tidspunkter, efterår 2008 og efterår/vinter 2010/11.

Målet for arbejdet med LP-modellen er at etablere gode læringsmiljøer i skolen, så der er hensigtsmæssige betingelser for både skolefaglig og social læring og udvikling hos eleverne. Denne rapport formidler skolernes resultater på baggrund af de to målinger. Der er således kortlagt og analyseret mulige ændringer på en række områder, som er relateret til elevernes læringsudbytte, adfærd, relationer, oplevelse af undervisningen, sociale kompetencer, motivation, arbejdsindsats og fravær. Ligeledes er der kortlagt eventuelle ændringer på en række områder, som er relateret til specialundervisning, lærernes trivsel og samarbejde samt deres relationer
til eleverne og deres oplevelse af egen undervisning. Der fokuseres især på, hvilke sammenhænge der er mellem lærer-elev-relationen og forskellige individuelle og kontekstuelle variabler knyttet til elevernes faglige, sociale og personlige udvikling.

Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler – Evaluering af arbejdet med LP-modellen 2008-2011 er forfattet af Thomas Nordahl, Ann Margaret Aasen og Anne-Karin Sunnevåg, alle tre fra Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) ved Høgskolen i Hedmark. Det indledende summary er skrevet af Lars Qvortrup fra LSP.

Rapporten udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. Den er nummer 2-2012 i forskningsserien fra LSP - ISSN 2245-3067.

LSP baserer sig på et aktivt og ligeværdigt samarbejde mellem Aalborg Universitet og University College Nordjylland. Laboratoriets opgave er at sikre professionsorienteret forskning og forskningsbaseret professionsudvikling. LSP driver blandt andet forskningsprojekter på baggrund af LP-data fra børnehaver og skoler, og LSP formidler forskningsresultater gennem rapporter, artikler, seminarer og konferencer.
Specifikationer
Undertitel evaluering af arbejdet med LP-modellen 2008-2011
Forfatter Thomas Nordahl, Ann Margaret Aasen Anne-Karin Sunnevåg, Lars Qvortrup
Forlag Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis. Dafolo
Indbinding Paperback
Thema koder Danmark, Grundskoler og skoler for mellemtrinnet, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder
Varegruppe Skole- og lærebøger, div.
Ekspedition DAF
Udgivelsesdato 6. mar. 2012
Sideantal 110
Bredde 0
Højde 0
Dybde 0
Vægt 0
Første udgave 2012
Oplagsdato 6. mar. 2012
Oplag 1
Udgave 1
Serie LSP forskningsserie
ISBN-13 9788772816814
ISBN-10 8772816813
EAN 9788772816814
Sprog dan
Orignalsprog dan
Oversætter Inger Gjulem
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.