SAS - NÅR TIDEN ER VIGTIGST
En erhvervshistorisk bog om SAS' udvikling med udgangspunkt i 2001-2005, der var vigtige og turbulente år for virksomheden, hvor virksomheden udviklingsmæssigt lavede et såkaldt "turnaround". Et managementbegreb, der kan defineres sådan: "Turnaround omfatter for en virksomhed, at dens ledelse ved at bruge sine ressourcer og sit potentiale strategisk og proaktivt sikrer virksomhedens eksistens og fremtid i en ny dimension".
Bogen trækker erhvervshistoriske linjer helt tilbage fra starten på Scandinavian Airlines Systems i 1946, og beretter om både heldig og fremsynet ledelse og mindre heldig ledelse helt frem til årsskiftet 2005, hvor en tilsyneladende heldig "turnaround" er en realitet.
Som inspiration for nok især topledere redegør bogen også for praktiske værktøjer til en sådan "turnaround". Der har de seneste år været en del medieomtale af SAS som virksomhed. Her er chancen for et unikt indblik i og en analyse af SAS' erhvervshistoriske udvikling. Jeg kender ingen tilsvarende bøger. - Fra lektørudtalelse.
Læs mere: www.peterhorn.dk .
Undertitel | Historien om SAS´turnaround |
---|---|
Forfatter | Peter Horn og Jens Wittrup Willumsen |
Forlag | Executive Magazine's Books/Børsens Forlag |
Indbinding | Ukendt |
Thema koder | Luftfartøjer: for alment interesserede, Rumfartsteknologi og luftfartsteknologi, Transportindustri |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. sep. 2006 |
Sideantal | 238 |
Bredde | 168 |
Højde | 242 |
Dybde | 26 |
Vægt | 619 |
Første udgave | 2006 |
Oplagsdato | 1. sep. 2006 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776640941 |
ISBN-10 | 8776640949 |
EAN | 9788776640941 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsillustrator | Mads Kastberg |
Illustreret i farver/sh | Nej |