Seertal og webtrafik

Af: Stig Hjarvard
160,00 kr
På lager
ISBN
9788759318973
Tv og internet har en central plads i danskernes medieforbrug, men forbruget varierer afhængig af målgrupper, genrer og typer af indhold. Med kvantitative målinger af seertal og webtrafik kan vi få et detaljeret indblik i, hvordan danskernes medieforbrug er sammensat.Denne bog giver en praktisk indføring i de to vigtigste, danske analyseredskaber: TNS Gallups TV-Meter og Gemius' webtrafikmåling. Bogen introducerer til en række centrale begreber som rating, frekvens og dækning, ligesom spørgsmål om fejlkilder og statistisk usikkerhed behandles.Gennem eksemplariske analyser demonstrerer Stig Hjarvard og Rasmus Helles, hvordan man kan foretage sine egne analyser af danskernes tv-sening og besøg på websider. Bogen er rigt illustreret.
Specifikationer
Undertitel en praktisk introduktion til Gallups TV-meter
Forfatter Stig Hjarvard
Forlag Samfundslitteratur
Indbinding Paperback
Thema koder Medievidenskab
Varegruppe Samfund, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 21. feb. 2014
Sideantal 135
Bredde 155
Højde 230
Dybde 11
Vægt 239
Første udgave 0
Oplagsdato 19. mar. 2020
Oplag 5
Udgave 1
Serie Kort og præcist om medier og kommunikation
ISBN-13 9788759318973
ISBN-10 875931897X
EAN 9788759318973
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.