Sensemaking

Af: Christian Madsbjerg
250,00 kr
Er under forberedelse.
ISBN
9788740030495
I en verden, hvor algoritmer og kunstig intelligens anses for at være løsningen på alt, er mennesket blevet synonymt med fejl og uforudsigelighed. Men den nuværende besættelse af algoritmer og big data er foruroligende, mener forretningsrådgiveren Christian Madsbjerg. I sin nye bog, Sensemaking, tager han et provokerende opgør med beundringen af Silicon Valley og samtidens ekstremt stærke tro på de formelle videnskabers forklaringsevne. Ved hjælp af interviews med bl.a. investor George Soros, arkitekt Bjarke Ingels og EU-kommissær Margrethe Vestager beskriver han, hvordan virksomheder og ledere i stedet er nødt til at bruge menneskelige egenskaber – vores menneskelige intelligens, om man vil – for at løse de udfordringer, de står overfor.

Som medstift er af ReD Associates har Christian Madsbjerg arbejdet for nogle af verdens største virksomheder, deriblandt Ford, WalMart, LEGO, Adidas, Chanel, Procter and Gamble og Coca Cola, for at hjælpe dem med at løse nogle af deres vanskeligste udfordringer og med at udvikle klare fremtidsstrategier. Og hvordan har han gjort det? Madsbjerg kalder sin metode for sensemaking (meningsskabelse), og i bogen gennemgår han metodens fem bærende principper, som kan anvendes af alle – lige fra ledere og politikere til undervisere, iværksættere og andre, der har interesse i at forstå, hvordan ægte forandring kan finde sted i den digitale tidsalder.
Specifikationer
Undertitel Et forsvar for menneskelig intelligens
Forfatter Christian Madsbjerg
Forlag Politikens Forlag
Indbinding Hæftet
Thema koder Samfund og kultur: generelt
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 19. sep. 2017
Sideantal 224
Bredde 153
Højde 226
Dybde 21
Vægt 478
Første udgave 2017
Oplagsdato 19. sep. 2017
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788740030495
ISBN-10 8740030490
EAN 9788740030495
Sprog dan
Orignalsprog dan
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.