Skoleledelse med data
280,00 kr
På lager
ISBN
9788759331293
Hvad er data i skoleledelse? Hvor kommer kravet om data fra? Og kan data overhovedet bruges til noget, når det gælder elevernes læring og udvikling?
Skoleledelse med data - i praksis er den første, danske bog, der med udgangspunkt i skolens opgave og ud fra danske skolelederes praksis giver et bud på dataens hvorfor, hvad og hvordan. I bogen leverer Martin Søland Klausen korte og klare svar på, hvad data er, hvad data kan (og ikke kan!), og han giver en indføring i den nyeste viden om, hvordan data kan bruges i ledelsens arbejde.
Forfatteren understreger, at selvom data ikke i sig selv kan give svar på den rette handling i skolen, så kan en nuanceret omgang med data alligevel styrke den professionelle beslutning til gavn for elevernes læring og trivsel.
Læseren får ud fra helt konkrete eksempler fra danske skoler indblik i danske skolelederes praksis og erfaringer med at bruge data til denne vigtige opgave.
Bogen henvender sig til alle ledere i skolen, skolens vejledere og konsulenter og chefer fra skoleforvaltninger. Bogen kan også bruges på diplomuddannelser for vejledere og ledere.
Undertitel | i praksis |
---|---|
Forfatter | Martin Søland Klausen |
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Uddannelsessystemer og uddannelsesstruktur |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 15. dec. 2017 |
Sideantal | 118 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 8 |
Vægt | 240 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 15. dec. 2017 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788759331293 |
ISBN-10 | 8759331291 |
EAN | 9788759331293 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |