Skriftlige opgaver
Det at læse til pædagog er blevet et professionelt anliggende. Den tidligere opfattelse af, "at børn er nogle, man bare passer, og det kan alle (kvinder)" er i dag ændret til, at "en pædagog støtter hele barnets udvikling". Uddannelsen bygger på høj grad af faglighed som et udtryk for en samfundsmæssig ændring.
Den studerendes opgaveskrivning er en del af denne udvikling, fordi opgaver netop tager udgangspunkt i den studerendes eget selvstændige arbejde med at nœ uddannelsens læringsmœl. Der er derfor god grund til at investere arbejde i at skrive opgaver, fordi den studerende udformer sig eget selvstændige læringsprojekt i arbejdet med opgaven.
Denne bog drejer sig om, hvordan man skriver gode opgaver på den pædagogiske professionsuddannelse. Gode opgaver, som kan bruges til at blive klogere på det pædagogiske professionsarbejde. Bogen foregiver ikke, at der kun er en sandhed om, hvordan gode opgaver udformes. Den er henvendt til studerende, som mœske er løbet tør for gode ideer eller som blot vil sikre sig, de er på rette spor.
Bogen henvender sig til studerende på de pædagogiske professionsuddannelser, grunduddannelse og diplomuddannelse.
Undertitel | I det pædagogiske arbejdsfelt |
---|---|
Forfatter | Kirsten Mark |
Forlag | Akademisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Læreruddannelse |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 8. okt. 2009 |
Sideantal | 176 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2010 |
Oplagsdato | 4. okt. 2010 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
Serie | Professionsserien |
ISBN-13 | 9788750041061 |
ISBN-10 | 8750041061 |
EAN | 9788750041061 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Henriette Mørk |
Omslagsillustrator | Imperiet |
Illustreret i farver/sh | Nej |