Sociale netværksmedier
Sociale netværkssites som Facebook, Twitter, LinkedIn og Instagram indgår i stigende grad som en integreret del af vores hverdagsliv og kommunikation med andre. Her kan man med udgangspunkt i sin egen personlige profil forbinde sig med gamle og nye venner for at diskutere og dele indhold i form af tekst, billeder og videoer.
Denne bog beskriver sociale netværkssites som mediefænomen og viser, hvordan tilstedeværelsen i disse sociale netværk påvirker vores identitet og sociale liv, både privat og professionelt.
Bogen ser blandt andet nærmere på følgende spørgsmål: Hvordan kan vi forstå identitet i et netværksperspektiv? Hvordan udfolder fællesskaber sig på disse sites? Og hvilke udfordringer står man overfor, når man vil kommunikere strategisk på disse platforme?
Undertitel | Serie: Kort og præcist om medier og kommunikation |
---|---|
Forfatter | Lisbeth Klastrup |
Forlag | Samfundslitteratur |
Indbinding | Paperback |
Thema koder | Medievidenskab: internet, digitale medier og samfund |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 15. mar. 2016 |
Sideantal | 141 |
Bredde | 155 |
Højde | 230 |
Dybde | 10 |
Vægt | 250 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 27. jul. 2018 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
Serie | Kort og præcist om medier og kommunikation |
ISBN-13 | 9788759316276 |
ISBN-10 | 8759316276 |
EAN | 9788759316276 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |