Spillets verden
Danmark er førende i verden inden for den eksplosivt voksende computerspilforskning, og i denne bog giver en række danske spilforskere deres bud på, hvad computerspil egentlig er, og hvad de betyder. Bogen rummer fjorten artikler, der fra forskellige synsvinkler belyser spillets verden, herunder hvordan de kan analyseres, hvorledes rum og tid kommer til udtryk i dem, hvorfor fortælling og spil er forskellige fænomener, hvordan man designer spændende "levels", hvad de betyder i sociale sammenhænge - og meget mere.
Bogen er den første samlede antologi om computerspil herhjemme. Den er velegnet til undervisningsbrug i de videregående uddannelser, i gymnasieskolen og på seminarier. Den kan også læses af interesserede forældre, som gerne vil være på forkant med børn og unges medieforbrug, eller af journalister og kulturinteresserede, som har brug for og lyst til at vide mere om spillets verden.
Og selvfølgelig for alle, som er interesseret i, hvad der kaldes det "21. århundredes kunstform" - computerspillet.
Forlag | Aarhus Universitetsforlag |
---|---|
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Uddannelse. Pædagogik |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 1. jan. 2005 |
Sideantal | 296 |
Bredde | 170 |
Højde | 234 |
Dybde | 19 |
Vægt | 552 |
Første udgave | 2005 |
Oplagsdato | 1. jan. 2006 |
Oplag | 2 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788776130664 |
ISBN-10 | 8776130665 |
EAN | 9788776130664 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |