Storytelling i undervisningen
260,00 kr
På lager
ISBN
9788771586411
Storytelling i undervisningen giver grundlag for at anvende historier, fortællinger, metaforer og anekdoter i undervisningen. Historien er et kommunikativt virkemiddel, der kan skabe forbindelse mellem det faglige indhold og elevens referenceramme, bidrage til udvikling af elevernes sociale kompetencer samt stimulere til refleksion, diskussion og udvikling af tænkefærdigheder.
Bogen giver dig
• større viden om historiens betydning for at skabe relevans, engagement og motivation i forhold til det faglige indhold
• konkrete værktøjer til at fortælle og arbejde med historier, der understøtter elevernes kompetenceudvikling og læringsproces
• metoder til at udvikle en involverende praksis i opstarten af din undervisning
• afsæt for at arbejde med positiv psykologi gennem en styrkebaseret tilgang
• et bredt udvalg af historier til brug i undervisningen
• inspiration til at udvikle og fortælle dine egne historier.
Bogen giver dig
• større viden om historiens betydning for at skabe relevans, engagement og motivation i forhold til det faglige indhold
• konkrete værktøjer til at fortælle og arbejde med historier, der understøtter elevernes kompetenceudvikling og læringsproces
• metoder til at udvikle en involverende praksis i opstarten af din undervisning
• afsæt for at arbejde med positiv psykologi gennem en styrkebaseret tilgang
• et bredt udvalg af historier til brug i undervisningen
• inspiration til at udvikle og fortælle dine egne historier.
Storytelling i undervisningen indeholder 42 historier samt et teoretisk afsæt og praktiske værktøjer til at arbejde med fortælling i undervisning. Historierne er sprogligt tilpasset udskoling og ungdomsuddannelser.
Bogen indgår i serien VÆRKTØJER TIL KLASSELEDELSE, som tilbyder værktøjer, der umiddelbart kan implementeres i den daglige undervisning for at styrke den professionelle praksis på skoler og uddannelsesinstitutioner.
NB: Denne bog er tidligere udgivet med titlen Historiefortælling som virkemiddel (2014) og er bortset fra enkelte korrekturretteler indholdsmæssigt identisk med denne.
Forfatter | Søs Rask Andresen, Nanna Paarup |
---|---|
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | For folkeskolen, Uddannelse. Pædagogik, Uddannelsesfilosofi og uddannelsesteori, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 18. dec. 2017 |
Sideantal | 152 |
Bredde | 170 |
Højde | 240 |
Dybde | 10 |
Vægt | 339 |
Første udgave | 2014 |
Oplagsdato | 18. dec. 2017 |
Oplag | 1 |
Udgave | 2 |
Serie | Værktøjer til klasseledelse |
ISBN-13 | 9788771586411 |
ISBN-10 | 8771586415 |
EAN | 9788771586411 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Louises design/Louise Glargaard Perlmutter |
Illustreret i farver/sh | Nej |