Strategisk selvledelse
300,00 kr
På lager
ISBN
9788702116137
Når medarbejdere har indflydelse på deres arbejde, trives og præsterer de bedre. Det er dog en fejltagelse at tro, at ansvaret for arbejdet kan overlades til medarbejderne alene. Virksomhedens ledelse skal styrke og lede selvledelse, så det bliver en central del af virksomhedens kultur, at medarbejderne tager ansvar for deres arbejdsopgaver og for hinanden.
Medarbejderne skal ikke basere deres valg og prioriteringer på individuelle følelser, men skal lede sig selv, så de understøtter virksomhedens grundlæggende forretning. Lederne skal holde fokus rettet på medarbejdernes resultater og sørge for, at der er sammenhæng mellem deres personlige forståelser af de konkrete arbejdsgaver og virksomhedens overordnede strategiske målsætning.
Med ny forskning, værktøjer, modeller og cases fra danske virksomheder viser denne bog, hvordan vi skal ændre den måde, vi leder og arbejder sammen på. Det handler om at gøre selvledelse strategisk, så alle i virksomheden holder opmærksomheden fast rettet på virksomhedens forretning.
Undertitel | Ledelse mellem frihed og forretning |
---|---|
Forfatter | Michael Pedersen;Anders Raastrup Kristensen |
Forlag | Gyldendal Business |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Ledelse inden for specifikke områder, Projektledelse, Selvudvikling, selvværd og motivation |
Varegruppe | Management |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 17. jan. 2013 |
Sideantal | 219 |
Bredde | 139 |
Højde | 221 |
Dybde | 21 |
Vægt | 366 |
Første udgave | 0 |
Oplagsdato | 27. aug. 2019 |
Oplag | 7 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788702116137 |
ISBN-10 | 8702116137 |
EAN | 9788702116137 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Omslagsgrafiker | Søren Roed Schack |
Illustreret i farver/sh | Nej |