Uddannelsesudvikling
Uddannelsesudvikling – i et professionsfagligt perspektiv
Hvad sker der, når nye initiativer og nyt indhold introduceres i professionsuddannelserne? Hvad vil det sige, at en uddannelse skal knyttes mere til praksis, end den tidligere har været? Hvilke konsekvenser får det i uddannelserne, når studerende forlader monoprofessionerne og mødes i tværprofessionelle fora? Hvad ligger der i at koble praksis og teori – eller teori og praksis? Hvilken betydning får det for os som undervisere og konsulenter, at vi som ansatte i professionshøjskolerne også er uddannelsesudviklere? Dette er nogle af de professionsfaglige diskussioner, der tages op i denne bog om uddannelsesudvikling.Udgivelsen er forfattet af medarbejdere ved Professionshøjskolen UCC, som det seneste år har deltaget i processer eller projekter, hvor uddannelse skulle udvikles. Bogen henvender sig til alle, der har interesse i uddannelsesudvikling i professionsfaglige sammenhænge.
Undertitel | i et professionsfagligt perspektiv |
---|---|
Forfatter | Lene Storgaard Brok, Lone Bæk Brønsted, Unni Lind, Christine Pilegaard Larsen, Lars Jakob Muschinsky, Mette Rose, Niels Erik Hulgård Larsen |
Forlag | Forlaget UCC |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Antologier: generelt, Højere uddannelse |
Varegruppe | Skole- og lærebøger, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 9. mar. 2011 |
Sideantal | 100 |
Bredde | 156 |
Højde | 228 |
Dybde | 8 |
Vægt | 241 |
Første udgave | 2011 |
Oplagsdato | 9. mar. 2011 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
Serie | UCC Aktuel |
ISBN-13 | 9788791786150 |
ISBN-10 | 8791786150 |
EAN | 9788791786150 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |