Anerkendelse i børnehøjde
280,00 kr
Print on demand. Leveringstid 3 - 4 uger efter bestilling
ISBN
9788777063763
Med udgangspunkt i systemisk tænkning beskriver
bogen en anerkendende og værdsættende praksis, som inddrager både børn og voksne. Forfatterne demonstrerer, hvorledes denne praksis igangsætter forandringsprocesser, som stimulerer læring, skaberlyst og iværksætterånd. Ved at flytte fokus fra fejlfinding til anerkendelse styrkes både børnenes og de voksnes indbyrdes relationer samt deres selvværd og ansvarsfølelse.
Bogen giver inspiration og konkrete metoder til alle med tilknytning til skolen: lærere, sundhedsplejersker, PPR-medarbejdere og pædagoger.
bogen en anerkendende og værdsættende praksis, som inddrager både børn og voksne. Forfatterne demonstrerer, hvorledes denne praksis igangsætter forandringsprocesser, som stimulerer læring, skaberlyst og iværksætterånd. Ved at flytte fokus fra fejlfinding til anerkendelse styrkes både børnenes og de voksnes indbyrdes relationer samt deres selvværd og ansvarsfølelse.
Bogen giver inspiration og konkrete metoder til alle med tilknytning til skolen: lærere, sundhedsplejersker, PPR-medarbejdere og pædagoger.
Forfatter | Berit Hertz, Frank Iversen, Kirstine Sort Jensen, Bente Lynge, Henrik Pedersen, Jørgen Riber, Jacob Storch, Klaus Wilmann |
---|---|
Forlag | Dansk psykologisk Forlag |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Antologier: generelt, Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 20. feb. 2004 |
Sideantal | 252 |
Bredde | 153 |
Højde | 225 |
Dybde | 19 |
Vægt | 454 |
Første udgave | 2004 |
Oplagsdato | 16. okt. 2009 |
Oplag | 7 |
Udgave | 1 |
Serie | Anerkendende pædagogik |
ISBN-13 | 9788777063763 |
ISBN-10 | 8777063767 |
EAN | 9788777063763 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |