Adfærdsanalyse i organisationer
100,00 kr
Mangler for tiden på forlagets lager. Leveringstid ukendt.
ISBN
9788777067396
Denne bog handler om, hvordan man ved hjælp af adfærdsanalyse kan skabe arbejdsmiljøer, der tilskynder til en adfærd, som falder i tråd med de strategier og processer, en bestemt organisation har fastlagt. Målet er ikke at ændre på menneskers ’egenskaber’ eller ’personlighed’. Målet er at skabe et arbejdsmiljø, der forstærker god adfærd og afsvækker de adfærd, der ikke falder i tråd med organisationens mål.
Når resultaterne ikke lever op til målsætningerne, peger mange organisationer på medarbejderne frem for at undersøge, hvad det er i arbejdsmiljøet, der gør, at medarbejderne handler på en bestemt, men uhensigtsmæssig måde.
I Adfærdsanalyse i organisationer – en håndbog i OBM redegør Rolf Olofsson grundigt og med mange eksempler for, hvordan man ved hjælp af metoden adfærdsanalyse kan ændre de mekanismer i organisationerne, der påvirker menneskers måde at handle på, og samtidig øge arbejdsglæden. Han beskriver, hvordan man kan kortlægge, hvilke nøgleadfærd og handlinger der fører til eksempelvis bedre salgstal, øget produktivitet og forbedret kvalitet, og han kommer ligeledes ind på, hvordan man kan give feedback på en konstruktiv måde, højne motivationen og håndtere konflikter. Samtidig opridser han en klar ramme for, hvordan man gennemfører vedvarende forandringer i en organisation.
Adfærdsanalyse i organisationer – en håndbog i OBM henvender sig til alle, som arbejder med organisationsudvikling og ledelse. Ledere i både det offentlige og i det private erhvervsliv kan have stor nytte af den i forbindelse med organisationsudvikling og udvikling af deres eget lederskab. Den kan desuden anvendes af psykologi- og organisationsstuderende.
Når resultaterne ikke lever op til målsætningerne, peger mange organisationer på medarbejderne frem for at undersøge, hvad det er i arbejdsmiljøet, der gør, at medarbejderne handler på en bestemt, men uhensigtsmæssig måde.
I Adfærdsanalyse i organisationer – en håndbog i OBM redegør Rolf Olofsson grundigt og med mange eksempler for, hvordan man ved hjælp af metoden adfærdsanalyse kan ændre de mekanismer i organisationerne, der påvirker menneskers måde at handle på, og samtidig øge arbejdsglæden. Han beskriver, hvordan man kan kortlægge, hvilke nøgleadfærd og handlinger der fører til eksempelvis bedre salgstal, øget produktivitet og forbedret kvalitet, og han kommer ligeledes ind på, hvordan man kan give feedback på en konstruktiv måde, højne motivationen og håndtere konflikter. Samtidig opridser han en klar ramme for, hvordan man gennemfører vedvarende forandringer i en organisation.
Adfærdsanalyse i organisationer – en håndbog i OBM henvender sig til alle, som arbejder med organisationsudvikling og ledelse. Ledere i både det offentlige og i det private erhvervsliv kan have stor nytte af den i forbindelse med organisationsudvikling og udvikling af deres eget lederskab. Den kan desuden anvendes af psykologi- og organisationsstuderende.
Undertitel | Håndbog i OBM |
---|---|
Forfatter | Rolf Olofsson |
Forlag | Dansk Psykologisk Forlag A/S |
Indbinding | Hæftet |
Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 10. feb. 2012 |
Sideantal | 272 |
Bredde | 153 |
Højde | 225 |
Dybde | 23 |
Vægt | 492 |
Første udgave | 2012 |
Oplagsdato | 10. feb. 2012 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788777067396 |
ISBN-10 | 8777067398 |
EAN | 9788777067396 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | swe |
Oversætter | Kent Havemann |
Omslagsgrafiker | Imperiet/Nete Banke |
Illustreret i farver/sh | Nej |