Undervisningsmidler i folkeskolen
Denne undersøgelse sætter fokus på hvordan lærere vælger og bruger undervisningsmidler i folkeskolen. Undersøgelsen belyser hvordan lærere inddrager undervisningsmidler i tilrettelæggelsen og gennemførelsen af undervisningen, hvilke undervisningsmidler lærerne anvender, og hvad der betinger dette valg. Undersøgelsen afdækker desuden hvilke rammer skoler sætter for brugen af undervisningsmidler, og hvordan disse rammer påvirker lærernes arbejde med at vurdere undervisningsmidler.
Undersøgelsen bygger på en repræsentativ spørgeskemaundersøgelse blandt skoleledere og en caseundersøgelse på fem skoler. Caseundersøgelsen fokuserer især på fagene dansk og natur/teknik.
Undersøgelsen har en bred tilgang til begrebet undervisningsmidler. Den fokuserer på de undervisningsmidler lærerne har til rådighed i form af bøger, it-baserede undervisningsmidler og andre materialer, og den fokuserer både på de undervisningsmidler der er udviklet til undervisning (fx lærebogssystemer og læseindlæringsprogrammer), og de undervisningsmidler der ikke er (fx mikroskoper og skønlitterære værker).
Undertitel | undersøgelse af hvordan lærerne vælger og bruger undervisningsmidler |
---|---|
Forlag | Danmarks Evalueringsinstitut |
Indbinding | Ukendt |
Thema koder | Undervisningsfærdigheder og undervisningsmetoder |
Varegruppe | Samfund, div. |
Ekspedition | IHSD |
Udgivelsesdato | 17. dec. 2009 |
Sideantal | 98 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 2009 |
Oplagsdato | 5. jan. 1 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788779585539 |
ISBN-10 | 8779585531 |
EAN | 9788779585539 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Dansk |
Foreword Author | Agi Csonka |
Omslagsillustrator | BGRAPHIC |
Illustreret i farver/sh | Nej |