En analyse af helhedsundervisning som didaktisk princip
15,00 kr
Desværre udsolgt fra forlaget.
ISBN
9788787315609
Publikationen er et indlæg i debatten omkring undervisningsministeriets "oplæg til overvejelse og debat vedrørende undervisning af elever med generelle indlæringsvanskeligheder" (Undervisningsministeriet 1984).
Der indledes med et koncentreret referat af debatoplægget. Herefter følger en kort redegørelse for forfatternes forståelsesramme, efterfulgt af en kritisk analyse af det didaktiske princip, helhedsundervisningen, der efterfølges af en vurdering af debatoplæggets metodiske forslag, den individuelle læseplan. Der afsluttes med et konkluderende afsnit.
Der indledes med et koncentreret referat af debatoplægget. Herefter følger en kort redegørelse for forfatternes forståelsesramme, efterfulgt af en kritisk analyse af det didaktiske princip, helhedsundervisningen, der efterfølges af en vurdering af debatoplæggets metodiske forslag, den individuelle læseplan. Der afsluttes med et konkluderende afsnit.
Undertitel | et indlæg i debatten omkring undervisningsministeriets "oplæg til overvejelse og debat vedrørende undervisning af elever med generelle indlæringsvanskeligheder" (undervisningsministeriet 1984) |
---|---|
Forfatter | Ole Volfing Poulsen, Søren Bæksgård Jensen |
Forlag | Danmarks Lærerhøjskole, Institut for Pædagogik og Psykologi |
Thema koder | Specialundervisning |
Varegruppe | Pædagogik, Børn og forældre |
Ekspedition | AAUF |
Udgivelsesdato | 1. jan. 1988 |
Sideantal | 44 |
Bredde | 0 |
Højde | 0 |
Dybde | 0 |
Vægt | 0 |
Første udgave | 1986 |
Oplagsdato | 5. jan. 1 |
Oplag | 0 |
Udgave | 0 |
Serie | Specialpædagogiske tekster |
ISBN-13 | 9788787315609 |
ISBN-10 | 8787315602 |
EAN | 9788787315609 |
Sprog | Dansk |
Orignalsprog | Sproget kan ikke bestemmes |
Illustreret i farver/sh | Nej |