Byg bro mellem siloerne
150,00 kr
På lager
ISBN
9788799640317
Siloerne skal ikke rives ned. Siloerne kan noget godt: opbygge solid og dyb faglighed. Det har vi brug for som borgere og patienter.
Byg i stedet ”bro” mellem siloerne i form af nye arbejdsgange, så borgeren får den rigtige hjælp – når borgeren er klar. Ikke først når organisationen er klar. Det øger kvaliteten for borgerne og mindsker det samlede ressourcetræk i organisationen.
Praktisk og forskningsbaseret. Bogen viser:
1) hvordan brobygning løser kvalitets- og effektivitetsparadokset i den offentlige sektor
2) de konkrete ledelsesprocesser, som har udmærket sig med en usædvanlig høj succesrate
Sagt om bogen: ’Et inspirerende og troværdigt bud på og en god vejledning i, hvordan man kan arbejde med at bygge bro mellem siloerne i offentlige organisationer. ’
Direktør Martin Østergaard, skolechef Jakob Ryttersgaard og udviklingskonsulent Karen Nygaard, Aalborg Kommune
’Virker i praksis! Et fantastisk værktøj til at strukturere ledelsesarbejdet i tværgående projekter.’
Jens Ravnholt, tidligere projektchef for ”Projekt relationel koordinering”, chefkonsulent i Forbedring, Region Nordjylland
’Jeg er begejstret for vekselvirkningen mellem teori, praksis og illustrationer. Og tilgangen virker i praksis!’
Esther Hjorth Petersen, områdeleder, Social, Arbejdsmarked og Sundhed, Tønder Kommune,
’…ledelsesværktøjerne virkede særdeles godt, da vi skabte en bedre sammenhæng i en type af patientforløb. Bogen formidler teori, værktøjer og eksempler i et lettilgængeligt sprog.’
Kirsten Lau Baggesen, klinikchef, Regionshospital Nordjylland
Om forfatteren. Bo Vestergaard er ledelseskonsulent, foredragsholder og partner i Relational Coordination Research Collaborative ved Brandeis Universitet. Bo er forfatter til en af de mest solgte bøger om forandringsledelse: ”Fair proces – fra upopulære forandringer til medarbejdere, der udvikler løsninger.” I 2012 fik Bos teori om fair proces international udmærkelse: Først på den prestigefyldte forsker-praktiker konference ”Academy of Management” i Boston. Dernæst med Harvard Business Review artiklen ”Managing an Unpopular Change Effort.”
| Undertitel | Ledelsesprocesser, der skaber sammenhængende borger- og patientforløb |
|---|---|
| Forfatter | Bo Vestergaard |
| Forlag | Forlaget Fair Proces |
| Indbinding | Paperback |
| Thema koder | Erhvervsliv, virksomheder og ledelse |
| Varegruppe | Management |
| Ekspedition | DAF |
| Udgivelsesdato | 30. aug. 2016 |
| Sideantal | 136 |
| Bredde | 145 |
| Højde | 210 |
| Dybde | 10 |
| Vægt | 270 |
| Første udgave | 0 |
| Oplagsdato | 30. aug. 2016 |
| Oplag | 1 |
| Udgave | 1 |
| ISBN-13 | 9788799640317 |
| ISBN-10 | 8799640317 |
| EAN | 9788799640317 |
| Sprog | dan |
| Orignalsprog | dan |
| Omslagsgrafiker | Camilla Jørgensen, Trefold |
| Illustreret i farver/sh | Nej |





