Kompleksitet

Af: Tomas Lykke;Anders Nørgaard
300,00 kr
500
ISBN
9788702163520
Hvad gør toplederen, når kompleksitet æder 40 % af profitten? Typisk ikke noget. Det er nemlig de færreste, der ved, hvad kompleksitet gør ved forretningen – og især hvad man kan gøre ved kompleksiteten.  Kompleksiteten er på spil, hvis virksomheden har tusindvis af produkter i porteføljen, mens kun et fåtal er aktive og profitable. Eller hvis organisationen kører i bakgear, fordi kritiske beslutninger drukner i et hav af udvalg med uklare mandater og roller. Toplederen bør tage affære og følge Nørgaard og Lykkes anbefalinger om, hvordan ledelsen sikrer en balance mellem kompleksitet i kerneforretningen og enkelhed i den øvrige organisation. Via erfaringer fra blandt andet LEGO, Danfoss og TDC viser de, at vilkårene for succes opstår, når ledelsen sætter rammer for virksomhedens portefølje, processer og projekter. Undervejs får toplederen en trinvis tilgang til at arbejde strategisk med kompleksitet og derved til at indfri det største potentiale, mange virksomheder uvidende går glip af.
Specifikationer
Undertitel Virksomhedens største udfordring
Forfatter Tomas Lykke;Anders Nørgaard
Forlag Gyldendal Business
Indbinding Hæftet
Thema koder Forretningsstrategier, Ledelse og beslutningstagning
Varegruppe Erhverv, div.
Ekspedition DBK
Udgivelsesdato 26. aug. 2014
Sideantal 181
Bredde 139
Højde 221
Dybde 17
Vægt 302
Første udgave 0
Oplagsdato 26. aug. 2014
Oplag 1
Udgave 1
ISBN-13 9788702163520
ISBN-10 8702163520
EAN 9788702163520
Sprog dan
Orignalsprog dan
Artist Søren Roed Schack
Omslagsgrafiker Søren Roed Schack
Illustreret i farver/sh Nej
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.