Women Empower Business
200,00 kr
500
ISBN
9788740037548
Ligestilling er en dansk grundværdi, og det er en af de ting, som danske virksomheder lægger vægt på i deres internationale aktiviteter – også når den foregår på steder, hvor ligestilling mellem kønnene langt fra en selvfølge.
Fortællingerne om otte danske virksomheder i denne bog viser, hvordan de med deres aktiviteter i Afrika og Asien tager ansvar for det samfund, de er blevet en del af, og forbedrer livet for kvinder og piger i området. Det kan være ved at drive en børnehave, så kvinderne har mulighed for at arbejde, selvom de har små børn, ved at hjælpe kvinder i øde indiske landsbyer i gang med deres egne erhverv, så familierne får en ekstra indkomst, eller ved at undervise i ligestilling og arbejdsfordeling i familierne, hvilket fx i Ghana har givet de små piger mere tid og dermed mulighed for at gå i skole.
Både lokalbefolkningens og virksomhedernes bundlinjer vokser, når der investeres tid og penge i de kvindelige ansatte, og frem for alt medfører virksomhedernes fokus på ligestilling, at udsatte piger og kvinder får et bedre liv. På den måde viser bogen en side af forretningen, som de færreste kender, og som fortjener at blive set.
I 2016 var Danmark vært for verdens største internationale kongres om ligestilling, og i den anledning stod Dansk Industri for en fotoudstilling med billeder af, hvordan danske virksomheder med danske værdier tager hånd om kvinders betingelser i udviklingslande. Udstillingen blev åbnet af Kronprinsesse Mary, som også har skrevet forord til bogen.
Fotografen Stine Heilmann, som har taget billederne i denne bog er berejst og anerkendt for sine portrætter, kampagner og fotografiske skildringer af blandt andet mode, mad og mennesker.
Fortællingerne om otte danske virksomheder i denne bog viser, hvordan de med deres aktiviteter i Afrika og Asien tager ansvar for det samfund, de er blevet en del af, og forbedrer livet for kvinder og piger i området. Det kan være ved at drive en børnehave, så kvinderne har mulighed for at arbejde, selvom de har små børn, ved at hjælpe kvinder i øde indiske landsbyer i gang med deres egne erhverv, så familierne får en ekstra indkomst, eller ved at undervise i ligestilling og arbejdsfordeling i familierne, hvilket fx i Ghana har givet de små piger mere tid og dermed mulighed for at gå i skole.
Både lokalbefolkningens og virksomhedernes bundlinjer vokser, når der investeres tid og penge i de kvindelige ansatte, og frem for alt medfører virksomhedernes fokus på ligestilling, at udsatte piger og kvinder får et bedre liv. På den måde viser bogen en side af forretningen, som de færreste kender, og som fortjener at blive set.
I 2016 var Danmark vært for verdens største internationale kongres om ligestilling, og i den anledning stod Dansk Industri for en fotoudstilling med billeder af, hvordan danske virksomheder med danske værdier tager hånd om kvinders betingelser i udviklingslande. Udstillingen blev åbnet af Kronprinsesse Mary, som også har skrevet forord til bogen.
Fotografen Stine Heilmann, som har taget billederne i denne bog er berejst og anerkendt for sine portrætter, kampagner og fotografiske skildringer af blandt andet mode, mad og mennesker.
Undertitel | Når ligestilling bliver en god forretning |
---|---|
Forlag | Politikens Forlag |
Indbinding | Indbundet |
Thema koder | Erhvervslivsstudier: generelt |
Varegruppe | Erhverv, div. |
Ekspedition | DBK |
Udgivelsesdato | 12. dec. 2016 |
Sideantal | 136 |
Bredde | 268 |
Højde | 294 |
Dybde | 14 |
Vægt | 1188 |
Første udgave | 2016 |
Oplagsdato | 12. dec. 2016 |
Oplag | 1 |
Udgave | 1 |
ISBN-13 | 9788740037548 |
ISBN-10 | 8740037541 |
EAN | 9788740037548 |
Sprog | dan |
Orignalsprog | dan |
Illustreret i farver/sh | Nej |